Cześć jestem nowym klubowiczem, jak również nowym posiadaczem Octavi 1,9 TDI 110KM
177kkm.
Dzięki waszym opiniom i poradom udało mi się naprawić i ustrzec przed najczęstrzymi usterkami tego wspaniałego auta.
Miałem problem który był poruszany jakiś czas temu ale nikomu chyba nie udało się go usunąć, więc czas abm ja pomógł tym którzy go mają może uda zaoszczędzić się parę złociszy.
Mianowicie wskaźniki prędkości, obrotów, paliwa, i temperatury większość czasu spoczywają na 0. Byłem dzisiaj u znajomego który mi to wyleczył, niestety nie obędzie się bez rozebrania zegarów z obudowy wystarczy że dostaniemy się do tylnej części eletronicznej płytkii i w prawym górnym rogu jest małe czarne kwadratowe ustrojswo z kilkoma nogami (chyba 5-ma) które należało odnowić gdyż na nich robi się przerwa i mamy 0 wskazań.
Nie wiem czy w każdym przypadku będzie to samo ale napewno nie trzeba wymieniać wszystkiego bo to tylko przerwa w łączności.
Pozdrawiam wszystkich klubowiczów. Nara.
też niedawno kupiłem octavkę 1,9 TDI 99r i od wczoraj mam dokładnie ten sam problem - długie przerwy we wskazaniach prędkościomierza, obrotomierza wskaźnika temperatury i paliwa - można powiedzieć że licznik częściej stoi niż działa :shock: .
Diablo czy mógłbyć wyjaśnic dokładniej co znaczy "odnowić" ten mały czarny element? Rozebrałem dzisiaj ten licznik i jest tam faktycznie taka czarna mała kostka z 5-ma odnóżami - co trzeba z nia zrobić?
Jak nie wiesz jak , to jedż do ZNAJOMEGO elektronika, który umie DOBRZE lutować.Chodzi o to ze robią się tzw zimne luty{ niestabilne połączenie) który należy poprostu przylutować.Jak masz jakieś pojęcie o jako takim lutowaniu , to i sam to zrobisz :szeroki_usmiech jak nie masz to wstąp do mnie to Ci przylutuje :szeroki_usmiech oczywiście lutownicą.
U mnie od kilku dni występuje problem ze wskaźnikiem temperatury silnika. Wskazówka raz pokazuje prawidłową temperaturę, a za chwilkę spada w okolice 50 st. by za kolejną chwilę pokazywać ponownie 90. Takich wahań temperatury silnika na 100% nie ma. Tak sie zastanawiam czy to wina opisywanych tu zimnych lutów, czy czujnika tempetratury, czy też jakiegoś kabelka, który nie łączy?
chyba jednak przy tak gwaltownych (szybkich) zmianach wskazan raczej nierealne jest to zeby tak zmieniala sie temp silnika, termostat IMO nie ma tu nic do rzeczym predzej czujnik temperatury.
sakus, z temperatura to jeszcze sprawdz polaczenie kostki z samym czujnikiem bo tam tez potrafi sie kopsac (tez tak mam)
xekon
A gdzie szukać tej kostki? Może trywialne pytanie ale mechanika samochodowa nie należy do moich mocnych stron :?
Sigma_74
Odnośnie termostatu to także nie wydaje mi się, aby to on był powodem szaleństw wskazówki temperatury silnika. Tym bardziej, że to dzieje się też w dłuższych trasach.
Jak nie wiesz jak , to jedż do ZNAJOMEGO elektronika, który umie DOBRZE lutować.Chodzi o to ze robią się tzw zimne luty{ niestabilne połączenie) który należy poprostu przylutować.Jak masz jakieś pojęcie o jako takim lutowaniu , to i sam to zrobisz :szeroki_usmiech jak nie masz to wstąp do mnie to Ci przylutuje :szeroki_usmiech oczywiście lutownicą.
Dzięki, za radę, zaniosłem licznik do elektronika (zakład RTV), przelutował wszystkie połączenia na płytce i jak na razie (jeżdże juz tydzień) jest OK . Wygląda na tom, że to faktycznie zimne luty.
[ Dodano: Nie 06 Sie, 06 17:41 ]
Zamieszczone przez henio
Jak nie wiesz jak , to jedż do ZNAJOMEGO elektronika, który umie DOBRZE lutować.Chodzi o to ze robią się tzw zimne luty{ niestabilne połączenie) który należy poprostu przylutować.Jak masz jakieś pojęcie o jako takim lutowaniu , to i sam to zrobisz :szeroki_usmiech jak nie masz to wstąp do mnie to Ci przylutuje :szeroki_usmiech oczywiście lutownicą.
Dzięki, za radę, zaniosłem licznik do elektronika (zakład RTV), przelutował wszystkie połączenia na płytce i jak na razie (jeżdże juz tydzień) jest OK . Wygląda na to, że to faktycznie zimne luty.
Mi pokazywal blad, a temperatura byla dobra. Wymienilem ostatnio to cena mnie powalila bo 67zl, jak na necie sa po nie cale 40, ale nie mialem czasu czekac.
Aha mialem czarny zmienilem na zielony, to sa ponoc zamienniki oba 4 pinowe.
a ta mala kostka to nie czasem eprom? ...ten gdzie jest zapisany przebieg wczesniej nie kazdy spec mial tachopro i wylutowywanie ukladu bylo jedyna mozliwoscia zeby cofnac przebieg
Mam pytanie do Diablo, albo innego klubowicza. Chodzi o niedziałające zegary, mianowicie u mnie pojawiły się identyczne objawy. Pojechałem do znajomego elektryka i dobrze by się skończyło (wymianą regulatora napięcia - czarne "ustrojstwo" z tyłu z pięcioma nóżkami) ale jak pojechałem do sklepu po ten element, to okazało się, ze na nim jest oznaczenie tylko producenta, a nie elementu. Powiedziano mi tylko, że trzeba przewertować katalogi tego producenta, to może coś znajdą - zamiennik.
Szukam konkretnego oznaczenia lub parametrów tego regulatora, żębym wiedział czego szukać. Kto wymieniał ten element, niech poda mi jakieś szczegóły !!!!
Komentarz